сподели топлата вода

Реших да поспра да чета мъдростите на Лао Дзъ и отворих един от няколкото броя Business Week, които ме чакат от няколко седмици. Мислех да пиша за харченето, но ще го оставя за по-късно.

Във времена, в които опазването на copyright се е превърнало в мания (както и нарушаването), един човек решава да сподели свободно откритие, което му е струвало доста пари и време. Някои ще кажат, че е PR трик, но дори и така да е, фактът, че някой прави подарък си остава.

Собственикът на веригата сладкарници “Неделя”, Георги Минчев, предоставя свободно технология, с която ресторанти, кафенета и сладкарници могат да спестяват до 90% от разходите за електроенергия като оползотворяват топлинната енергия отделена при ежедневната работа на хладилните инсталации. Самата концепция не е нова и не заради нея пиша това. Повече информация по конкретната тема може да се намери тук, както и телефон за връзка.

Струва ми се, че най-популярните медии някак пропускат да фокусират вниманието на аудиторията върху такива благородни постъпки, както и върху факта, че някой в тази страна прави нещо полезно, успява с честен труд и благородно споделя с други.

Не казвам, че медиите трябва да са захаросани както бяха някога и да прикриват проблемите, но в момента някак няма баланс. Хората консумират огромно количество негативни новини, които на всичкото отгоре не биват анализиране задълбочено, за да се извлече някаква поука. И усещането, че всичко е скапано и безнадеждно се задълбочава. Какво можем да очакваме от такива хора? И проблемът само в медиите и журналистите ли е?

В блога на Ангел четох за едно училище, което прави много за учениците си, но което бива представено на широката публика единствено с негативна сензационна новина.

Може би медиите дават на хората това, което хората желаят, и все пак, вкусовете и предпочитанията се култивират май – от тези, които предлагат. Какво да се прави?

Advertisements

2 responses to “сподели топлата вода

  1. Това не толкова благородна постъпка, колкото супер ефективен PR. Една от добрите бизнес практики, в която ще спечелят всички – и медиите ще имат инетерсна новина, с която да си запълнят колонките и да си продадат тиража, и инициаторът ще си изгради положителен обществен имидж и ще си направи безплатна реклама и другите фирми от бранша ще получат възможност да се възползват от иновацията му. Радвам се като чета подобни истории. Това ми показва, че бизнесът в България започва да става някак си по-отворен, по-положителен, по-професионален. Лошо е, че медиите не възнаграждават подобни иницитиви с нужното внимание. Вместо това си измислят „епидемии“ от менингит …..

  2. благородна постъпка+PR

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s