щастливец

aleko11.jpg

 

“Аз и пари са две субстанции, осъдени на вечна раздяла”;

“Че аз съм щастливец, това го знае цяла България; но туй, което никой не знае, то е, че днес нямах четиридесет и пет стотинки, да си купя тютюн. Това обстоятелство никак не ми попречи, обаче, да съхраня своето царствено величие”.

“колко ли дечица простират ръце към майките си и искат корица хлебец, колко ли коварно излъгани моми са изхвърлени на произвола на съдбата и със съкрушение правят избор между гладната смърт и позора”

“Заканват се да убият г. Каравелов,… мене и др. Защо не, най-сетне: с Русия сме добре. князът признат, за вътрешното уреждане на държавата не остава, освен да почне биенето и избиването на опозицията”

“Преди офицерчетата ме диреха да ме тупат, сега пък други ме следят да ме претупат. От няколко места ме предупреждаваха вече за това, но аз не вярвам да отидат до там.”

“че той е отвратителен скъперник, егоист, лукав хитрец, лицемерен простак, грубиян и простак до мозъка на костите си… Но съжалих го. […] Като че някой ми внуши: “Недей презира този простичък, лукавичък нещастник, той е рожба на грубата среда, той е жертва на груби възпитатели; злото не се таи в него самия, а във влиянието на околната средa.”

А идеали трябват, Алексей, те не са празна дума, както мисли жадната за облаги сволоч.”

 

aleko3.jpg

Вашият коментар

