Кажи нещо. Стани герой. Помогни на децата.

Учителка съм. Опитвам се да науча децата да мечтаят и да постигат мечтите си. По-често отколкото ми се иска не успявам. Нужна ми е помощ. Можеш да ми помогнеш като отделиш време да дадеш интервю – по мейла или в блога си или напишеш каквото и да е по темата и позволиш да го препечатам в блога си и евентуално в отделен, специално създаден за целта сайт. Приемам всякакви идеи за формата, съдържанието и достъпа.

В предишната си статия “Златната среда скапва златната младеж” обяснявам някои от причините за неуспеха. Ако не ти се чете, няма значение. Ще се опитам тук да обясня накратко.

Мисля, че много хора не успяват, защото не вярват, че ще успеят. Една от причините да не вярват е, че не познават успели хора. Когато възприемат непознат за успял, обясняват успеха му с неетичност, насилие, връзкарство, необикновени способности или късмет.

Искам да запозная колкото се може повече ученици (пък и не само) с хора, които се определят като успели, за да им покажа, че е възможно. Ако се смяташ за успял, опитай се да разкажеш накратко историята на успеха си. Ако познаваш успели хора, разкажи ни за тях. Ако нито си успял, нито познаваш успели, или ако не ти се разказват такива истории, сподели каквото и да е, което смяташ, че ще помогне на децата да повярват в себе си и в наличието на възможности.

Първоначално мислех да взема интервюта. Засега още не знам какво да питам и не искам да ограничавам никого с въпросите си. Може би те ще възникнат по-късно, когато прочета написаното и ми се прииска да знам повече.

И все пак нещо за опорна точка (не е задължително):

1. Защо смяташ, че си успял, че успяваш или че ще успееш? Опиши успеха си.

2. Какво ти помогна да успееш, какво ти помага да успяваш или какво ще ти помогне? Какво е обяснението ти за успеха?

3. Какво не успя да ти попречи, какво не успява да ти попречи или няма да успее да ти попречи? Т.е. какви са препятствията по пътя ти.

Разкажи за себе си или за който и да е друг, дори някой, който вече не е сред живите. Децата имат нужда от примери. Нека не ги намират само в Биг Брадър и сапунените опери.

Стани герой на блогосферата … заради децата!

P.S. Можеш да оставиш коментар, да изпратиш мейл, да пишеш в собствения си блог и да дадеш линк. Няма значение. Само един съвет! Напиши го първо във файлче, за да не стане някой гаф точно като го изпращаш и целият ти труд да отиде на кино.

Адресът ми е lyd.students в любимата ми поща gmail.com

 

АКО ИСКАШ ДА СИ АНОНИМЕН, НЯМА ПРОБЛЕМ!

 

3 responses to “Кажи нещо. Стани герой. Помогни на децата.

  1. Извинявам се за анонимността, но ти лесно ще видиш кой съм по IP от предните ми коментари. Предпочитам да си остане за теб.

    Познавам следните хора, които считам за успели тук.

    1. С много добра и, разбира се, частна професионална реализация в областта на правото, брутално много труд и адски късмет.

    2. С кредитни измами и умения за работи с мутри.

    3 и 4. С много пари, получени от близки и после завъртян сполучлив бизнес.

    5. С наследство от комунистическия период.

    6. С 2 родители полицаи, работили дълги години в посолства.

    Това са хората, за които се сещам с капитал около 1-10 mil.

    Имам двама познати, започнали от 0, с успешен бизнес, които обаче въобще не се класират като идеал за начин на живот и са далеч от горните цифри.

    При всичките ми познати, единственият успял над нивото на добре платен служител с труд и късмет разполага и с редки индивидуални качества.

    Бих могъл да включа в сметките и 2 успели жени с т.нар. кариера вагина 🙂

    Няма пречка да караш децата да мечтаят – може някой от тях да успее.

  2. Pingback: жюстин томс за успелите хора и успеха « Моята тайна на успеха

  3. Ето нещо, което написах през 2005 г.

    Дано ти хареса 🙂

    ________________________________
    Остава ми много малко време за четене, но, както винаги, чета по няколко книги. Сега предпочитаната тема е дух, душевност, душа, енергийната човешка същност, аура, биополе и т.н. Интересен е пътят, който ме довежда до тук. Преди 7-8 години (струват ми се цяла вечност!) всяко едно отпътуване за Милано в края на ваканцията беше истинска драма – ужасно сътресение, сълзи, депресия. Непосредствено след един такъв момент, и по неведоми пътища, се отзовавах в подземния етаж на централна миланска книжарница, хванал в ръка жълта книжка със странното заглавие „Силата на волята”. Това беше първия ми допир с непонятната, но очарователна, тема за връзката на човешката психика с всичкото и с теорията за неразделното човешко цяло. Говореше се как се оказвало, че мислите влияят както на мускулите, така и на сърцето и на останалите вътрешни органи, посредством жлезите с вътрешна секреция – очарователно, загадъчно, мистично.

    Нямало как да си здрав ако непрекъснато се оплакваш от нещо и обратното. От онзи момент до днес продължавам да получавам ежедневно неоспорими доказателства за правотата на тази теория. Нещо повече: това е истината, която ме вдъхновява и води; това е прозрението, което ме прави щастлив и различен от по-голямата част от хората. Ведрото достойно съществуване е привилегия за хората със силна воля и неутолима жажда за живот, за хората С ВЯРА! Всякаква друга комбинация от настроения и личностни характеристики не позволява ведър живот. „Браво, бе, тарикат! – ще възкликнеш – Оптимистичен поглед към живота!? Да ти дам моята заплатка от 250 лв., па да ти видя оптимизма …!” Разбирам … и ми е много мъчно, но съм убеден, че който търси светлата идея, за да се вкопчи в нея и да живее с вяра, я намира. И си давам сметка, че това не се постига нито лесно, нито бързо. Даването на рецепти в тази област, дори да е възможно, е много рисковано (същото е и с обвиненията), тъй че просто ще ти споделя онова, което крепяло мен в най-трудните ми моменти. Ето, в онези моменти ме е крепяла любовта на най-близките ми хора и вярата в Бог; вярата и убеждението, че това, което се случва, е трябвало да се случи именно така и независимо от собствената ми воля. Но .. защо ли ти разправям всичко това? … А, да – за да проследя пътя довел ме до темата за душевността.

    Налага се да отворя дума за вярата в доброто. (Смееш ми се?! Наивен ти се струвам? … Смей ми се, но като ти се скапе пак настроението, спомни си какво си прочел тук, най-малкото пак ще се смееш на наивността ми.) Аз отъждествявам вярата в доброто с любовта към истината. „Защитата на истината – казва моят шеф – е най-лесна. Не се налага да измисляш, да кроиш сложни комбинации и да се оплиташ в тях”. Да си на страната на истината, именно поради това, че е най-лесно, е необходимо условие за ведрото съществуване. Това означава, че големите тарикати, колкото и да се надуват и колкото и да парадират и да демонстрират могъщество, и колкото и да ми крадат колата и да се гаврят с мен, и да се забавляват с моите парички (или, може би, именно заради това!) са далеч светлинни години от моята завидна ведрина. А примерът им – толкова примамлив за подрастващите – е най-сигурния начин за опропастяването на един човешки живот. За да не съм голословен привеждам думите на мексиканеца Карло Салим – най-богатия човек в Латинска Америка, – завещани му от неговата майка. Те са в отговор на въпроса на какво се дължи забележителния му успех (обърни внимание, че той не уточнява дали се смята за „успял”!):

    „Успехът няма нищо общо с онова, което хората обикновено мислят. Не се дължи на благороднически или научни титли, нито на наследена кръв или на престижа на училището, чийто възпитаник си. Не се дължи на размерите на къщата ти или на броя на автомобилите паркирани в гаража ти. Не е свързан с това дали си ръководител или подчинен и с членството ти в престижен клуб или асоциация. Няма нищо общо с властта, с която разполагаш; с това дали си добър администратор или с умението ти да говориш пред публика и с прожекторите, които те следват когато го правиш. Не е в технологиите, които използваш, или в титлата пред името ти. Не зависи от това дали си предприемач, дали говориш много езици, дали си чаровен, млад или стар.

    Успехът зависи от това колко хора ти се усмихват, колко хора обичаш и колко оценяват искреността и свободния ти дух. Свързан е с хубавия спомен за теб когато си далеч; с броя на хората, на които помагаш, и на онези, на които си се постарал да не навредиш; с това дали таиш или не омраза в сърцето си; с това доколко твоите триумфи отразяват или се разминават с мечтите ти. Успехът е в умението да си сред хората, не в контрола над тях. И зависи от това дали си използвал главата си толкова колкото сърцето си; дали обичаш природата и децата и дали полагаш грижи за възрастните. Той е в твоята доброта, в желанието ти да служиш и в последователността на поведението ти. Не зависи от броя на последователите ти, но от броя на онези, които наистина те обичат. Той е твоята чиста съвест, неопетненото ти достойнство и желанието ти да си нещо повече. Не да притежаваш повече!”

    Казал го е великолепно!

Вашият коментар

