Пипи решава да порасне

 

Бях на не повече от 5 години, когато за пръв път прочетох Пипи. Най-ранните ми спомени за собствени абстрактни разсъждения са свързани с тази книга. Сега, когато хвърлям едно око към шкафа, виждам, че Пипи се е наредила до “Тибетска книга за живота и смъртта”. Може би това е знак, че трябва да я препрочета.

Ето какво мислих преди около 30 години, преди да тръгна на училище – исках майка ми да е ангел, а баща ми негърски крал, а аз да съм силна и смела като Пипи.

По-ясно си спомням първите две – по-важно за мен беше да бъда оставена на мира. Исках да живея сама и да правя каквото си искам. Смятах, че на едно дете не би имало никакъв проблем да живее само … ако има пари. Пипи имаше торби със златни парички. Аз нямах. Очевидно трябваше да почакам.

Днес, 30 години по-късно, мисля, че да изкарваш пари не означава, че непременно си пораснал, също както навършването на 18 не те пренася автоматично в света на възрастните.
И все пак, да се увериш, че можеш да оцеляваш е важна стъпка от порастването. А в нашия капиталистически свят за повечето хора това е свързано с изкарването на пари. Ето защо засега няма да мътя главите на младите с изявлението, че изкарването на пари вече не ми е приоритет.

Но помисли – дали успехът е равнозначен на това да работиш нещо, което ненавиждаш за да изкарваш много пари, които да харчиш в оскъдното си свободно време … част от тях за лечение на тялото и душата?

Ето защо за младите, живеещи в капиталистическа действителност, е твърде уместно изречението “Успехът е да правиш каквото искаш и да ти плащат за това”, което можеш да видиш върху част от рекламните ми материали. Или пък онова, дето е казал доста преди мен Конфуций:

 

“Ако обичаш работата си, няма да ти се наложи да работиш нито ден до края на живота си”.

* това е текст, който написах днес за блога за успеха. Очаквам и твоите истории, с които можеш да подпомогнеш новата инициатива, в която вече участват 26 души.

Вашият коментар

