Колко пари са нужни, за да не си беден?

(ирационално)

“Кой каквото ще да казва, става въпрос за пари.”, казваше всеки ден гаджето ми… докато го напуснах.

“Е, то никога не е лошо да изкарваш повече.”, каза един приятел, и аз се съгласих.

Навремето започнах работа, за да изкарвам пари. Учих в университет, за да изкарвам пари по начин, който ми харесва. Години наред работих много, за да изкарвам повече. Днес, макар че осъзнавам, че бих работила съвсем безплатно, все още чувам уплашеното гласче, което ми напомня, че не е невъзможно да стане така, че да не мога да изкарвам пари и …?!?

Колко пари са нужни за да млъкне уплашеното гласче? Когато говорихме с момичета от 18 членно безработно без-социално-помощно ромско семейство, ми казаха колко пари са им нужни на месец. За екзистенц-минимума на двучленното ми семейство за нужни два пъти повече, а за да не мисля за това – три пъти.

Както вече споменах, от известно време съм сигурна, че бих работила без пари, без да имам никакви спестявания – когато синът ми завърши гимназия и започне да се издържа сам.

Тогава? Колко пари са нужни на човек за да не се чувства беден?

“Баба знае две и двеста”, казва народът. Това все още не отговаря на въпроса. Бих предпочела отговора, “Бедността е състояние на духа.”

Чувала съм гласчето в моменти, когато няма изгледи да остана без доходи и дори имам спестявания. Случвало се е гласчето да мълчи в моменти, в които имам твърде ограничени средства и неясни изгледи за постъпления.

Съгласна съм, че е хубаво да получаваш повече, но ако трябва да избирам между това да изкарвам пари и да чувам гласчето и това да не изкарвам и да не го чувам, бих избрала второто.

Може би ти изглежда нелепо, но независимо от паричното ми състояние и изгледите занапред, когато гласчето си мълчи, не само съм спокойна, ами и започвам да изкарвам повече.

Ето защо смятам, че бедността е състояние на духа.

А ти не се притеснявай, че ще стана Майка Тереза преди да разкрия тайната си да печеля пари. Има време. Засега се опитай да усетиш този текст.

До скоро.

* този текст написах днес за новия блог. Новият блог за успеха беше създаден в петък. В него се включиха 27 души. Припомням, че поводът за създаването му беше статията, в която споделям колко ми е трудно да мотивирам учениците си. После ми хрумна да поискам помощ и написах този призив. Ще се радвам да се включиш с текстове, коментари, линкове … каквото ти хрумне.

Вашият коментар

