дали успехът ми се дължи на външния ми вид?

lydian-desktop_layer-1.jpg

така изглеждах доскоро на десктопа си. снимката направи Радина, останалото Чомбето.

Някои от вас са ме виждали на живо, други на снимка. Повечето знаят, че обикновено ходя с широки спортни панталони и тениска и не притежавам модерни дрехи и никакви къси поли. Не изглеждам като модел със сигурност.
Въпреки това съм сигурна, че много мъже ме харесват и че досега никой не е търсил услугите ми и не ми е плащал заради начина, по който излеждам.

Ето защо ми стана тъпо като четох две есета на мои ученички, които ме убеждават, че за да си намериш мъж и хубава работа трябва да носиш модерни дрехи и да излъчваш сексапил.  Убедени са, че за успеха е изключително важен външният вид.

Имала съм периоди на съмнение – например когато дойде някоя майка да запише детето си на курс, а с него и още 2-3 деца на приятелки, когато след като разкаже какви добри отзиви е чула за работата ми открие, че всъщност не говори със секретарката, а с мен. Така преди време една жена направо изстина след като разбра, че съществото с войнишко-зелени панталони до коленете и тъмносиня поизбеляла тениска и коса дълга като на редник Джейн съм всъщност аз. Стреснато каза, “Ами аз си Ви представях по-възрастна.” “Аз съм възрастна”, рекох, вече съм минала 30.

Накрая взех решение – който ме цени заради работата ми, ще свикне с външния ми вид. Някои продължават да се стряскат, но все пак добрите отзиви за работата ми надделяват.

Ще кажете, “Да, ама вече си се прочула!”. Аз пък ще кажа, че започнах кариерата си с дънки, които бяха цепнати и на дупето и на коленете и моряшка фланелка. И никак не бях по-слаба и по-красива.

Да, има длъжности, за които се изисква определен дрес-код и стандартно-приятен външен вид, но това на важи за всички позиции.

Най ми е забавен стереотипът със секси секретарките. Момичета, познавам секретарки на по 50+, които изглеждат доста не-секси и за много ценени от шефовете си. Не мислите ли, че зависи кой какво търси? Мисля, че шефовете на наистина успяващи компании, които са преодоляли селяндурските навици, не избират непременно секси секретарки. Правят го тези, на които им се свидят парите и искат с едно плащане на гръмнат 2 заека. Вие искате ли да работите за такива?

Не че и аз не съм попадала на такива господа, но благодарение на другите си качества съм можела да си позволя да не приема да работя за тях. И стигнах дотам не защото носех къси поли.

7 responses to “дали успехът ми се дължи на външния ми вид?

  1. Шефовете на успявящите компании действително назначават секси и не дотам секси служителки.Последните -копат/работят/,а първите -ходят на конференции,семинари и т.н.Това е видно, когато застане пред някое министерство по време обедната почивка.

  2. Със сигурност ако намирисваш примерно, никой нищо не би ти водил.

  3. Ако застанеш пред министерство по време на обедната почивка наистина може да видиш от него да се изнизват учудващо количество млади, красиви и „модерно“ облечени служителки – потвърждавам го от няколкогодишната си работа с тия институции. Това си има много просто обяснение:

    В министерствата заплатите на служителите са ниски, особено на току-що започващите. Ама като казвам ниски, имам пред вид от рода на 350-400 лв. Кой висшист ще се хване да работи за толкова в София, при това на държавна работа? Ами разбира се този, който е проспал университета, а и няма никакви амбиции за развитието си.

    Това е много типично точно за определен вид момиченца, които сигурен съм, много добре познавате от университета – нагласени чалга-провинциалистки, винаги с грим и остри обувки, които дрейфуват през живота без да се интересуват от нищо. Дотолкова нямат никакви интереси, не се занимават с нищо, не четат никакви книги, не работят, че дори успяват да завършат – след което …. или стават общинарки по родните си места, или младши специалисти в министерствата.

  4. Станислав Точев

    Всичко има значение 🙂

    Във формулата на успеха, публикувана някъде из моя сайт, математически е показано как и колко влияе всяко нещо – пол, възраст, образование, IQ, тип по Myers-Briggs, ръст, тегло, дължина на носа, цвят на очите и още към 1000 променливи, които участват с различни тегловни коефициенти – в зависимост от ролите които избереш и резултатите които искаш да постигнеш 🙂

  5. Pingback: ФОРМУЛАТА НА УСПЕХА « Станислав Точев

  6. мдааа, и аз мисля, че за различните неща с които искаме да се занимаваме са валидни различни комбинациии от качества

  7. ama 4e grozobil pi6ete na skaipa mi imam edna ideq ani_poli99

Вашият коментар

