Отец Саръев кмет?!?

Не следя изявите на Саръев. Бях чела една трогателна книга от него навремето и оттам знам, че е бил милиционер и пр.

ОК, няма лошо. Човек може да се променя, вярвам в това. Мисля, че е възможно да бъдеш милиционер и да пожелаеш да станеш свещеник, защото вярваш и искаш да помагаш на хората. (Някои стават милицонери, защото обичат да помагат на хората, наистина!). След това, разбира се, ако толкова много обичаш хората, можеш да решиш да влезнеш в политиката, защото това е един от начините да им помагаш. Не виждам нещо странно в това. И никаква ирония няма в думите ми.
НО нека разгледаме конкретния случай. Както казах, не следя думите и делата на Саръев, но дори и аз съм чувала за него и някакви впечатления са ми останали в главата. За мен той е икона на тези, които смятат, че българското население ТРЯБВА да е християнско, и не просто християнско, ами православно. Всичко друго не е в нормата. Особено мюсюлманите. Отец Саръев е апостол, който е тръгнал да християнизира Родопите.

Не харесвам мисионерството в тази му нетолерантна форма. А Саръев ми изглежда евтин популист, който си играе с огъня. И не мисля, че приемането на каквато и да е религия само по себе си прави някого по-добър и по-образован, а България от това има нужда – от по-добри и по-образовани хора. За мен е все едно какво ще е вероизповеданието им, ако изобщо имат такова.

А щом Сидеров целува ръка на Саръев, щом и ГЕРБ го подкрепят, работите ми намирисват на национализъм. Не мисля, че в Кърджали, район със смесено етническо население е уместно такава фигура да бъде номинирана, още по-малко избрана, за кмет. Кметът е като президента на населеното място. Той трябва да обединява, а не да подчертава различията, а още по-малко да подчертава, че една група е по-добра от друга.

Не знам, не го следя Саръев, но не ми се иска да влиза в политиката, особено в Кърджали. Ама какво разбирам аз? Само гледам разни филми като Хотел Руанда, където едно племе решава напълно да избие друго, за да „прочисти“ страната си. Притеснявам се, че в български сайтове намирам над 25о видео клипчета за Хитлер и тийнейджъри там разказват, че който не е расист, трябва циганите да таковат и него, и цялото му семейство, гледам и разни филми на Кустурица, и не съм забравила какво се случваше в бивша Югославия.

3 responses to “Отец Саръев кмет?!?

  1. Трябва да си голям наивник, за да се хванеш на милиционерски номера – и двете страни – ДПС и ГЕРБ/АТАКА се подхранват от омразата към другия, и двете са марионетки и маши, и накрая пак ще спечелят милиционерите (сегашни и бивши)

  2. А нима Балканите не са пълни с наивници, които не само се хващат на такива номера, ами и за оръжието?

  3. Ако някой иска наистина да победи в изборите за кмет на Кърджали (а не да надвие пехливанина на другия отбор), той трябва да е човек, за който ще гласуват и българи, и турци. Саръев определено не е такъв.
    Лудост някаква е това, да гласуваш за Х, само защото е турчин, или за Y, само защото не е. 😦

Вашият коментар

