самоубийство = свобода?

Чета “Времето на ангелите” на Айрис, и си спомних, че и аз доскоро намирах идеята за самоубийство за доста живителна и ободряваща: когато човек знае, че ако стане много напечено, може завинаги да се измъкне от скапания живот, той живее спокойно и с любопитство очаква следващия ден.

 

Да, но никой досега не е дал 100 % гаранция, че смъртта е краят. Всички религии смятат, че не е, а има и доста хора, съвзели се от близки до смъртта преживявания, които разказват това-онова. Така че няма утеха, че всичко ще свърши. Хм, малко изморително звучи.

 

Радвам се, че някак естествено преди време се плъзнах в друга посока: реших да се науча да живея щастливо тук и сега, независимо от обстоятелствата – като променям каквото мога и приемам каквото не мога, и правя разликата между двете. Мисля, че ако знам как да живея този живот, ще се справя чудесно и с евентуален следващ.

 

От процеса на умиране не ме е страх, дори и ако е болезнен. Знам, че е временен. Будистите, обаче, го вземат по-насериозно, затова се подготвят и за него. “Тибетска книга за живота и смъртта” е полезно четиво и за небудисти, и дори за невярващи в следващия живот – най-вече за тези, които знаят, че дните им са преброени или искат да помогнат на някого в такова положение. Дори смятам, че всеки трябва да има собствено копие от тази книга. Ако Станислав не ми върне моето, за Nти път ще си купя ново, и няма да му се сърдя.

 

Така че вече не живея с освобождаващата идея за самоубийството, но мисълта за смъртта ми помага да живея по-добре. Не ми позволява да си губя времето. Уча се да живея така, че да правя само нещата, които намирам, че си струват точно в този момент.

 

По-конкретно, мисълта за смъртта ми помага да устоя на изкушението да включа отново звука на телефона (изключен е от две седмици и ще остане така до края на отпуската) и да влезна в ролята на “Спешна помощ”, очаквайки евентуални позвънявания от всеки, който знае номера. Смъртта ми напомня, че дълбоко в същността си аз не съм спешна помощ, не съм линейка, че нямам безкрайно много време да разбера коя съм и да заживея в светлината на това разбиране.

 Не се учудвай ако не отговарям и на писмата ти. Дали ще се сърдиш е твое решение.

One response to “самоубийство = свобода?

  1. Znae6 li, koe me provokira da ti pi6a..Така че няма утеха, че всичко ще свърши. Хм, малко изморително звучи.
    Az zagubih sinut si..zagina pri katastrofa, no malko sled tova zapo4nah da govorq s nego..znam kak zvu4i tova, no vse pak iskam da kaja, 4e naistina smurtta ne e kraq..Vednuj toi dovede pri men momi4e koeto se e samoubilo..Tova, koeto si spomnqm ot razkaza i e , 4e kogato e razbrala, 4e ni6to ne svur6va sus smurtta e bila meko kazano potresena…celiqt ujas zapo4nal, kogato vijdala kakvo se slu4va s neinite roditeli, priqteli..i t. n.
    Az sum psiholog i medium i rabotq s hora preturpqli zaguba…smurtra me nau4i da gledam po razli4en na4in na jivota..
    Spokoina ve4evr
    Vanq

Вашият коментар

