пожелахте: наръчникът

Не чети местната преса и не гледай местната телевизия. Освен че са скучни и неграмотни, те са купени. И все пак, оттам може да се научи нещо: кои са тези, които подкрепят този, който е купил медиите.

Как би могъл да използваш това знание? Записваш си имената на подкрепящите на листче и се разхождаш из града да разгледаш листите за общински съветници. Когато видиш тези хора в някоя листа, отбележи си , че тази листа подкрепя този, който е купил медиите.Вероятно е да ги видиш пръснати в повече листи.

По този начин ще разбереш и друго – кои кандидати за кметова за клонинги на този, който е купил медиите.

Идва ред на това да решиш фен ли си на този, който е купил медиите. Помисли какво означава да имаш толкова пари / връзки, че да владееш местните медии, пък и не само.

Помисли и за това какво означава една личност да бъде подкрепена от повече от една политическа партия на национално ниво, при положение че тази личност се кандидатира за местни избори.

Ако решиш, че не си фен на тази личност, тогава, с помощта на списъка, можеш да елиминираш листите-клонинги и кметовете-клонинги.

Сподели прозренията си със своите приятели и роднини и им покажи, че е добра идея и те да споделят с други.

Ако настоящият кмет се кандидатира отново, обърни внимание как е организирана кампанията му. Ако често виждаш образа му по обществени билбордове и пр. като част от местната украса, която по принцип няма нищо общо с изборите, помисли с чии пари въпросният настоящ кмет е направил поне част от рекламата си.

Когато преценяваш работата на настоящия кмет до този момент, дай си сметка колко неща за направени по време на неговия мандат. Не го сравнявай с предишните. Мисли дали това е много или малко работа за времето, с което е разполагал.

След това си дай сметка кои са били изпълнителите на големите обществени поръчки. Ако изпълнителят е предимно един и същ, какво означава това?

Проучи с какви пари са платени тези поръчки. Ако е с пари от европейски фондове, това означава, че настоящият кмет работи с качествен човешки ресурс, който е в състояние да спечели такива проекти. Ако е с пари, взети като заем от банка, помисли кой всъщност изплаща заема и дали на банката й пука как точно са похарчени парите, понеже на тия, дето отпускат парите по проектите им пука и трябва да им покажеш, че са похарчени  по предназначение. Така по-трудно се завишават цени и се присвояват пари.

Когато избираш мениджър на града, обърни внимание дали кандидатът е бил мениджър на нещо друго – фирма, организация, дали е била голяма, и най-важното, как се е справяла по време на управлението на кандидат-кмета, и най-вече гледай в какво състояние е била в края на управлението му. Ако кандидатът е прецакал вече една-две фирми / организации, има вероятност със своя управленски талант да прецака и трета.

Ако фирмата му е процъфтявала, дали е получавала предимно обществени поръчки, което значи, че е била в приятелски кръг на управляващи, или е печелила сама, благодарение на конкурентноспособността си.

Ако харесаш кмет, който се кандидатира с подкрепата на политическа сила, която хич, ама хич не харесваш, не знам какво да те посъветвам. Още мисля по този въпрос.

А Субкоманданте Маркос направи шестмесечна кампания, в която обикаляше Мексико и обясняваше на хората, че няма смисъл да гласуват, понеже всичките са маскари.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s