далаверка

Онзи ден Славея ми подари чудесни боти, които е обувала няколко пъти, но не смята да носи повече. Много маркови и много скъпи, и невъзможни за носене с панталони, които нося обичайно, пък и с тези, които нося необичайно (заради цвета). Мислех да си купя някакви свестни панталони. Това щеше да ми коства време и доста повече пари, отколкото да си купя спортни панталони. След това щеше да изисква и нов пуловер, вероятно. И накрая щях да се превърна в изискана дама.

Вероятно такава е била една от интимните мисли на Славея (нищо ново). Да, ама не! Албена доведе голямата си внучка, Албена (тази, която се възстановява от туберкулоза) на път за поликлиниката. След като не можах да изкопча от Албена информация за нуждите на семейството отвъд храната и лекарствата, съвсем интуитивно погледнах в краката на момичето и попитах “С тия маратонки ли ходиш през зимата?” Тя каза “Да.” Аз не признавам мадамските маратонки с тънка подметка (мисля, че гуменките са по-добрият им еквивалент), и това ме подсети за ботите. Това момиче има късмета да е колкото мен на ръст и размер на стъпалото, така че –познай! Ботите бяха сполетяни от съдбата на мадамските чехли, които Славея ми подари лятото. Чак след това разбрах, че тези маратонки били на съседката, която й казала, че може да ги взема назаем, когато й се налага да излиза.

С един куршум – два заека. Аз се спасих от похарчването на пари за панталони и пуловер, от фрустрации, които изпитвам, докато се опитвам да купя не-чалга дрехи в Хасково. А Албена и децата получиха пари за храна, за инжекции за 5 седмици напред, и за гумени ботуши за Албена.

Надявам се пияният комарджия, който ги тормози (хазяин), както и добрата му жена, с която се бият, да се изнесат по-скоро за чужбина и да оставят на рахат моите хора. Надявам се Албена да е напълно убедена, че ако не спази адета докрай, всичко ще е наред с живите и мъртвите. Хич ме ми е забавно да дам 20 лв на ходжата да пее, а след това да инвестирам в 3 анцуга за трима мъже (за благополучието на албениния син в отвъдното). Мисля, че е достатъчно да инвестираме в един. Ще преглътна някак ходжата. Мисля, че и самата Албена е придобила по-либерално отношение към мюсюлманските адети. За нея е по-важно да се моли на Аллах – това знаела, и на свой ред на това учи децата – да се молят за добрите хора, които им помагат. А когато хазяйката пита “Ха, за кого се молите?”, да казват “За нас.”

One response to “далаверка

  1. „мадамски“ е яка дума 🙂

    може да я включиш в http://kvokvo.com/

Вашият коментар

