елда с гъби

 

Елдата е кафяво звънце с формата на ръбест лешник и големината на леща. Тя е традиционна руска храна, която ми напомня за брезова горичка и дървена къщичка – идеалният retreat за моето духовно пътешествие.

Невенчето е човекът, който би могъл да оцени естетиката на елдата и да схване защо от известно време желанието ми да я съчетая с кафяви печурки растеше.

Дали защото снощи, в състояние на силен стрес, пресолих творението, сега ми се струва, че комбинацията има чувствително по-голяма естетическа стойност в суров вид, отколкото всякаква друга стойност в обработен.

Разбира се, това не ми попречи да изям две купички (ех, забравих да ям с дървена лъжичка, ама къде ли ми е лъжичката L ) и да остана твърд фен на елдата (и на кафявите гъби).

Можеш да я намериш в магазините за диетични храни. Килото е към 3 лева. Рецепти можеш да намериш в Гуглето ако търсиш с “buckwheat”. Ако пък поназнайваш руски, пробвай с романтичното “гречиха” ( другото и име на бг е “гречка”).

Ако те мързи да търсиш, просто я свари в подсолена вода в пропорция 1:3, сипи в купичка и добави масло и сирене. Ако ти се занимава преди да сипеш водата, можеш да я измиеш и “попечеш” (като я разбъркваш постоянно) в тенджерата (без мазнина) подобно на пуканки.

После дъвчеш по-продължително, отколкото ядеш ориз, понеже има люспи, но те са фини, така че дъвчеш по-малко отколкото ако ядеш варено жито. Колкото повече дъвчеш, толкова по-вкусно и медитативно ти става.

Коментарите ТУК.

Коментари са забранени.