открих топлата вода

Снощи преди да заспя си мислех колко би било хубаво да се съчетаят wiki и blog. Тази сутрин реших да проверя дали някой вече го е направил. Оказа се, че е направено отдавна. Споделих откритията си с един приятел; разказах му, че съм изпълнена с технологичен възторг и той ме приземи с “ А какво смяташ да правиш с tvoetoime.eu? Не правиш нищо, понеже не искаш да научиш технологията.” “Квооо?” попитах аз. Бях забравила, че преди повече от година той ми подари един домейн (и ми го хоства даже) за да го използвам за едно нещо, а той беше забравил да ми каже, че Drupal е там и ме чака да направя всичко, което си пожелая.

Сега, аз знам що е HTML отпреди 6 години, когато реших да се науча как се правят сайтове – купих си книга, направих няколко свързани странички, възхитих се и зарязах всичко. От известно време знам за CMS от детето, ама да не мислиш, че съм се задълбочила да мисля за това? Сега, нека да пусна топлата вода за все още непросветените: HTML означава да пишеш код, а CMS значи да ползваш готови удобни и красиви неща без непременно да разбираш как за направени – както си използваш блога.

А какво е Drupal? То е CMS – нещото, с което лесно да си направиш сайт, който да прави какво ли не. Особено е подходящо за хора, които искат да направят нещо динамично, често обновяващо се, с повече потребители. Освен това е безплатно, понеже се развива от доброволци, които творят или допринасят с пари, сървъри и т.н.

Може да си мислиш, че щом е безплатно, значи не е кой знае какво, но и блогът ми е безплатен, но е толкова прекрасен. Защо трябва да плащаш много пари на някого за да ти прави и поддържа сайта, след като можеш да си го направиш сам, а като имаш мерак да даваш пари, да дадеш на Drupal? Хем докато го правиш, ще понаучиш доста неща, които е крайно време да знаеш.

Кой е луд да работи без пари? Чакай малко. Ако си майстор, не би ли искал да използваш все по-модерни инструменти, за които да не даваш пари? Точно това е идеята на свободния софтуер – правиш нещо безплатно, но и много други правят същото, така че става по-хубаво и по-бързо, понеже повече мозъци включени в мрежа, и после го ползваш безплатно. А Drupal може да се ползва от лелчета като мен, обаче се използва и от професионалисти и ако видиш какви сайтове са направени с него …

Гледай видеото и ще добиеш представа какво може да се прави с Drupal. Можеш да намериш още информация за начинаещи тук, както и на други места – доста хора са направили видео урочета. А видеото си струва и за да уловиш духа на свободното споделяне. Най-много ми хареса мисълта, че човек може да отиде на конференция облечен така, както ходи навсякъде другаде.

коментарите са тук

Коментари са забранени.