за сексуалността

Додо беше казал полу на шега, че когато ме срещне с мъж, винаги се чуди дали е гей. Това е така, защото смятам, че е важно учениците ми да знаят малко повече за сексуалната идентичност и ориентация – понякога четем статии за това какво прави хората хомосексуални, друг път обсъждаме казус за такива хора, споделям, че самата аз имам хомосексуални приятели и ги ценя. Мисля, че по този начин допринасям малко за повишаването на нивото на толерантността и за себеприемането в случай че някой мой ученик смутено открие / е открил хомосексуалността си.

Ето защо някои мои познати ще бъдат изненадани от следващите редове. За да ги напиша, бях вдъхновена от Haz, която вчера написа този текст, за това докъде се простират правата ни и нейните представи за нормалност. По някое време публикува и дълго стихотворение от любимия ни Оскар Уайлд, написано по време на пребиваването му в затвора заради хомосексуалността си.

Ако огромна група хетеросексуални организират парад за да демонстрират сексуалната си идентичност и ориентация, това би се възприело като проява на политическа некоректност, отправена срещу хомосексуалните. Когато, обаче, огромни групи хомосексуални организират паради със същата цел, е политически коректно да ги тълкуваме като борба срещу дискриминацията, утвърждаване на идентичност и пр.

Не че на мен лично ми пречи какъвто и да е вид карнавални шествия (да, за мен това е карнавал – ако се разхождам навън облечена с това, с което съм облечена в спалнята, хората, меко казано, ще си помислят, че съм тръгнала на карнавал). Просто ми е интересно защо се правят.

Напълно съм наясно, че много хора по света не разбират хомосексуалността и я превръщат в обект на омраза, но намирам за нормално някои хора да не гледат с добро око на каквито и да е паради, които демонстрират гордостта от принадлежност към една или друга група. Това ми намирисва на шовинизъм. С какво гей парадите са по-добри от парадите на хитлеристката армия?

Не, нямам нищо против мирните демонстрации в името на смислена кауза. Бих се включила в парад за защита на правата на хомосексуалните, но по-добра идея ли е да се маскирам като типичен участник? Не че не бих могла, но какъв по-точно е смисълът?

Какво печелят хомосексуалните и всички останали ЛГБТ от това? Вероятно не си го поставят за цел, но посланието които възприемат хората с “традиционна” сексуалност е “Ние сме по-добри от вас.” Ето защо много от тях казват, “Не ми пречат, ама не ми е приятно да ми натрапват сексуалността си.” Знам, че не е политически коректно, но ще отбележа, че в човешките ни права влиза и това да имаме различни вкусове, включително мейнстрийм такива.

В съвсем прагматичен план: Мартин Лутър Кинг и Махатма Ганди не са насърчавали събратята си да демонстрират гордостта си от расовата или етническата си принадлежност. С това печелят моите симпатии. Гей парадите възприемам по начина, по който възприемам и група младежи с тениски “България на три морета.”, развяващи национални знамена. Ето защо по-скоро бих носила тениска с “Британия на пет континента.” – ей така … за баланс.

Другото ми съображение против подобни демонстрации е а) фокусирането върху признак, който разделя и б) абстрахирането на куп човешки качества, за да остане едно – сексуалността. Съгласна съм с Haz, че човешкото не се ограничава до сексуалността или какъвто и да е тесен признак. Всяко подобно ограничаване и свеждане на човека до едно или малко на брой негови качества попада в определението ми за лош вкус.

Бях казала на Сталик, че имам търпението да говоря за хомосексуалността и да давам подходящи примери, и съм наблюдавала ефекта на разширяване на толерантността не само у ученици, но и у възрастни. ЛГБТ, обаче, изглежда че са изгубили търпение. Знам, че не им е лесно и мечтая за ден, когато няма да се налага хората да правят влагат толкова усилия за да прикриват сексуалната си идентичност и ориентация, и много хора ще заживеят в по-малко напрежение и страх, и така ще освободят повече енергия и за други аспекти на личността си, освен сексуалността. Може да съм разбирала каква е причината, но никога не съм подкрепяла войнстващото … каквото и да е и не смятам да го подкрепям. В името на Баланса.

Ако искаш текстът да стигне до повече хора, гласувай тук.

Коментари са забранени.