ако синът ми е гей

Как би се почувствал ако синът ти се окаже гeй? Когато кажа на някого, че за мен лично няма никакво значение, хората недоумяват. И все пак, надявам се да не е, защото животът му би бил по-труден на много места по света. България е едно от тях.

Защо ми е все едно? Защото познавам приличен брой гей мъже, които във всички области на живота си оперират като всички останали мъже – някои учат и работят съвестно, други не; някои са пичове, други не; някои са интелигентни, други не; някои са с добри маниери, други не; някои изкарват много пари, други не; някои смятат жените за толкова ценни колкото и мъжете, други не; някои гледат мачове, други не; някои спортуват, други не, и т.н.

Единствената разлика в отношенията ми с гей и стрейт мъжете е, че с всички от първата група общувам по-спокойно отколкото с тези от втората, защото някои от представителите на втората не могат да преценят кога е подходящо и кога не да показват сексуалния си интерес към мен. Но в същото време съм наблюдавала същата сексуална невъздържаност и у гей-мъже, така че гей или стрейт, мъжете са си мъже. Може би единственаta по-съществена разлика е, че от устата на гей мъж, много по-рядко можеш да чуеш измислени разкази за сексуални подвизи с жени, но не е изключено, понеже на гей мъжa понякога му се налага да прикрива сексуалната си ориентация – чувала съм такива истории с ушите си, та дори се е случвало да повярвам.

Дааа, да не забравяме, че гей мъжът е мъж, а всеки мъж има майка, а някои майки държат да бъдат най-обичаните жени (по възможност единствените) в живота на синовете си. В същото време държат синовете да са стрейт. Айде сега да те видя ако си гей мъж с такава майка! Трябва да играеш за да й покажеш, че си истински мъж, а след това пак да играеш, за да й покажеш, че тя е дамата на сърцето ти. Шапка свалям на познатите си които успяват да го правят. И ми е много болно за тях. И бих искала да спрат и да оставят майките си да пораснат. Същите чувства имам по отношение на стрейт мъже с подобни майки. Всички познавате един от тях – Екзюпери (за мои текстове в тази връзка кликнете тук и тук). Познавате и майка му – Розата. Съжалявам, че ви разочаровах, но това капризно цвете не е жена му, а майка му, твърдят биографи и психолози, а от кореспондецията му е очевидно.

Някои гей-мъже са доста мъжествени и привлекателни за жените; някои от тях стават обект на сексуални и други желания от страна на жени. Ако някой от вас е бил обект на желание на агресивна и амбициозна жена, знае колко е трудно да се изплъзне, особено без да я остави обидена, решена да отмъсти и пр. Хайде сега си представете, че сте гей мъж, който е избрал да не демонстрира сексуалната си ориентация. На нгово място бих била притеснена и изплашена, особено ако драмата се развихри на работно място на което държа. Достатъчно притеснително е за стрейт мъж, а за гей мъжа се прибава и страха да не бъде разкрит.

Познавам и гей мъже, които не се прикриват. В отношенията си с тях колеги и познати се държат с подчертано уважение – както с всички коректни, съвестни, достолепни хора които познаваме. Това, разбира се, не означава че някои от същите тези уважителни хора не говорят зад гърба им, включително и за сексуалната им ориентация, която те нито правят усилия да прикриват, нито пък да натрапват. Просто има хора, които не ги свърта да подшушнат на колкото се може повече хора “Х е педераст, ама е много свестен и аз много си го уважавам.” Да, скъпи приятели и съседи, когато стрейт мъж се сравнява болезнено с гей мъж, решава да спечели точка като подчертае факта, че другият е гей. Наблюдавала съм го неведнъж, включително от страна на мое гадже по отношение на мой приятел. Да, да. Ако си жена, ти се случва да те ревнуват дори от гей мъже.

Ако си жена, може да се случи да ревнуваш от приятелите на мъжа си заради времето което посвещава на тях, а не на теб, но когато разбереш, че мъжът ти те напуска заради връзката си с мъж, в душата ти става доста сложно. А ако се окаже, че баща ти е гей, ама не просто гей ами се чувства жена? Алмодовар е по-красноречив от мен, така че гледай този филм.

С всички тези примери исках да покажа, че да си хомосексуален, означава да участваш в цялата човешка драма плюс още нещо, което е спестено на хетеросексуалните. Използвах примери с гей мъже, а не лесбийки, просто защото по стечение на обстоятелствата познавам повече гей мъже и съм натрупала повече впечатления. Пък така или иначе, когато говорим за хомосексуалност, повечето се сещат първо за гей мъже.

Не знам какво ще се случи с Гей Прайда обявен за 28 юни в София. Сигурна съм, че никой от моите познати гей мъже няма да участва, за да не си навлече лични или служебни неприятности. Не съм запозната подробно с всички юридически и пр. спънки в живота на хомосексуалните хора. Знам, че сигурно има и други групи хора, които имат не по-малки проблеми, но това не означава, че хомосексуалните хора не бива да се опитат да разрешат своите и да привлекат и други на своя страна.

Както казах вчера, не намирам гей парадите, особено в карнавалния им вариант за подходящ PR на каузата в България. Вероятно и не разбирам и недовиждам някои от целите им.

Нека този текст бъде моят скромен принос за по-добър свят. Ще напиша и още, дори и синът ми да не се окаже гей. Дали щях да го направя ако не познавах хомосексуални хора? Не знам. Може би не, защото нямаше да съм усетила колко сложен и напрегнат може да бъде животът им само заради сексуалните им предпочитания, които, както всички знаем, са само част от живота, каквото и да сме дочували че е казвал Чичко Фройд.

Ако искаш текстът да стигне до повече хора, гласувай за блога, добави го в Technorati, дай връзки към него или препечатай текста. Може дори да не споменаваш името ми. Аз съм публична собственост.

Коментари са забранени.