AMICA – елегантната скука

Когато бях малка, обичах да разглеждам списание “Лада” ( а май имаше и “Божур”?), но не и “Жената днес”. Предпочитах първото, защото беше по-дебело и луксозно. Не помня да съм чела много от него, но обичах да разглеждам картинки. Когато пораснах, запазих любовта си към дебелите луксозни списания, които не изхвърлям, а запазвам като книги. Обичам позападналата си колекция от “Егоист”, която децата прелистват когато им говоря скучни неща. Не помня какво направих с броевете на “EVA”, но помня, че се разделих с нея, когато започна да дава твърде много съвети.

(Друг път ще разкажа мъжките списания и ще умувам за същността на мъжките и женските списания.)

Днес нямам любими луксозни списания.Това което купувам по-често е на тънка хартия – позачитам Newsweek, Time, Businessweek, но нередовно. Разглеждам Brava Casa, Art&Decoration и подобни.

Тъй като предпочитам мат, не си купувам българските Brava Casa и подобни, но пък наскоро си купих “Едно” (макар че първите му броеве бяха досадни и не бях го докосвала с години) – броят за София. Останах с приятен взуален и тактилен спомен и  забелязах тук-там неща, за които бих писала в блога.

От година наблюдавам корицата на Amica. Винаги ме привличат тифецвани снимки на хора, оставени на бял фон. Най-после си купих един брой. Прочетох го на два пъти в разстояние от седмица. Вече не помня началото, но общите усещания са, че е насочено към преуспяващите жени над 30.

Теоретично попадам в тази група, но на практика не точно, така че подчертаната “динамичност” ( в кавички, защото не е от моите думи, пък и малко ми фалшивее и не я разбирам добре) на елегантните градски работохолички ми е някак чужда. Понякога ме кара да се чудя дали плащам твърде много за привилегията да живея извън златен кафез, да си купувам гуменки за по-малко от 10лв. чифта, да си гриза ноктите и да режа с ножица тениските и крачолите на панталоните когато ми се прииска.

Разгледах внимателно света на таргет групата – не пропуснах нито картинка, нито един от множеството кратки текстове, които са и основен градивен материал, и пълнеж между рекламите:

– как да оцелеем докато мъжете гледат световното
– СПА центрове за деца
– крилати фрази за лекарите
– футуристът Курзвейл живее здравословно
– всякакви крилати фрази
– градинските партита
– стилът Кенеди
– крилати фрази за случайността
– няколко тийн ника
– 5 причини да харесваме Фатима Бхуто
– тюрбанът
– белите дрехи
– микровълновата печка
– ePayGSM
– невъзможността да се откъснеш от офиса през ваканцията
– пионерският лагер Артек
– изгряваща модна дизайнерка Илинич, родом от Белград
– кампаниите за прегръдки
– как жените да носят по-малко багаж
– червените блуза и пола на Ума Търман
– коприната в ежедневна употреба
– колекцията от пластики на Симон Шпирер
– лека литература за лятото
– някой и друг кадър / реплика от филм
– няколко романтични филма
– няколко случайни линка
– всяка жена иска да остави следа
– бележки за актуалната мода
– Порто – най-секси питието в света
– крем  Брюле
– закуска на тревата
– изненадващи за мен снимки от Истанбул

Има и няколко по-дълги материала:

– децата на руските олигарси
– гостоприемството
– богати бивши съпрузи от Италия
– българските манекени през 80те
– избрани европейци говорят за дизайна и лукса
– кратки очерци за позастарели спасители на плажа (от Миролюба Бенатова !?!)
– Виргиния Захариева се облича в секси корсет за да поздрави мъжа си за 40тия му рожден ден

Рекапитулация:

1. Стига ми да гледам корицата на Amica. Вътре няма вълнуващи картинки.

2. Срещу 7лв на 248 страници само 2 интересни неща:

– материалът за бг манекените през 80те
– мисли на Ив Сен Лоран. Ще препиша няколко, защото бих казала същото:

“Убеден съм, че жените искат да носят панталони.”

“Винаги съм вярвал, че стилът е по-важен от модата. Рядко явление сред многобройните последователи на модата са личностите, които налагат стил.”

“Често съм казвал, че ми се иска да съм създал джинсите: най-впечатляващата, най-практичната, неангажираща и безгрижна дреха. Те имат характер, скромност, сексапил и простота – неща, които се надявам моите дрехи да имат.”

“Чувствам физическа болка, когато видя жена, която изглежда като жалка жертва на модата.”

“С времето научих, че най-важното в една рокля е жената която я носи.”

“Гардеробът на една жена не трябва да се сменя на всеки шест месеца. Трябва да се научите да комбинирате нещата които притежавате, и да добавяте към тях. Така ще ги превърнете във вечна класика.”

Advertisements

Коментари са забранени.