за кърменето без угризения

Започва световна седмица на кърменето. Темата ми е малко далечна, защото имах повод да кърмя преди 15 години, а и малко чужда, защото не се получи, а изкуственото хранене ми допадна. Ето защо, докато в близките дни попадаме на материали в подкрепа на кърменето, искам да подкрепя всички майки, които не могат или не искат да кърмят, както и тези, които по една или друга причина не са кърмили навремето.

Някъде бях чела, че липсата на кърма е равнозначна на липса на любов. Предполагам, че е написано и на много други места, и много жени са го чели или ще го прочетат и ще се почувстват гузни. Принципно приветствам всякакви поводи за самоизследване, но има депресивни хора, които са склонни към неоснователни самообвинения. Момичета, да се чувстваш виновен за всичко е твърде арогантно. Има неща, които не зависят от вас. А любовта към децата не минава само през стомаха. Може да е вярно, че някои преживявания в ранна възраст са ключови, но ми се струва, че точно това не е от тях, защото съм забелязала, че когато бебетата се събудят през  нощта озверели от глад, не различават биберон не само от майчината гърда, но и от бащиния нос.

Щом природата е създала млечните жлези, то вероятно е мъдро да се използват, но естествено не е задължително да означава най-доброто – естествено ни никнат мъдреци, а и не природата е построила къщите ни и сглобила компютрите ни – нали не смятате да се преместите в пещери без безжичен Интернет? Да, философствам, но майка ми е откърмена от коза, понеже баба ми е починала при раждане, а аз съм откърмена с Nido, а синът ми с Nan. Всичко се радваме на добро здраве, пък и да имаме поражения за които не подозираме, успокоявам се с мисълта, че така или иначе сме смъртни.

Имате кърма, но не искате да кърмите? Предполагам, че си имате добра причина. Каквато и да е тя, по-добре е да приготвяте изкуствената формула с любов, отколкото да ненавиждате детето си, заради което се лишавате от нещо. Знам, че звучи грозно, но е факт, че след раждането много жени са в пост-родилна депресия или нещо такова. Дори и да не е чак такава диагноза и да не влезнете в новините като детеубийци, факт е, че след раждане жените са чувствителни и уязвими. А в днешните времена, когато повече жени раждат и отглеждат децата си без бащи, когато парите не достигат, а мъжете са твърде уморени от изкарване на пари или пък просто не са научени да показват любовта си, вие вероятно попадате в групата на уязвимите. И да не се разпознавате в горното описание, вярвам, че причината е добра, особено ако има с какво друго да храните детето. Знам, че може да ви сочат с пръст и да ви презират за това че не искате да си развалите бюста и бла-бла, но това си е ваша работа.

Всичко това ме накара да се размисля за майчинството и бременността и обещавам скоро да напиша нещо по въпроса. Оставям детето да спи гладно и отивам да се повозя на една нова хубава кола. Газ!

Коментари са забранени.