костенурката – архитект

ING Bank в Амстердам

Пейо препоръча филмчето “How Buildings Learn”, което може да се гледа безплатно в GoogleVideo ( 1 min интро + 6 серии х 30 min ). Направено е с много мерак и малко пари от Stewart Brand по едноименната му книга. Преди малко гледах интрото и първата серия – напълно безполезно занимание, като повечето с които е пълен новият ми живот от няколко месеца насам.

Стюарт е на 70 години и  живее със съпругата си на корабче-влекач (произведено преди около 100 години и купено само за $ 8, 000 като отпадък)  в залива на Сан Франциско, градът, чието послание е се радваш на живота. Той открива и основава неща (инструменти, идеи, книги и хора), които смесва, а после предлага ) Освен това, също като мен, не се скръндзи за нещата които публикува, така че ако искаш да използваш филмчето за каквото и да е, направи го без да му губиш времето с искане на разрешение.

Той се появи като отговор на въпроса, по който мислих основно днес: какво да правя )

Това което мога е да изследвам нашироко и надълбоко, да разбирам, а после да обяснявам и представям. Това което искам е, да изследвам това, което ми щукне, т.е. всичко.

Когато говорихме за това с Мировците, предположих, че ако трябва да превърнем това в професия, сигурно лесно би се превело като журналист (не броя учител, понеже това си и работя). Те, обаче, казаха, че ако си журналист, какво ще изследваш и представяш зависи от това какво са ти възложили. На това отговорих, че когато станеш достатъчно известен и ценен, избираш ти, и тогава можеш да си позволиш да издаваш книги, които феновете ти ще купуват. Веднага се сещам за Malcolm Gladwell и неговите “The Tripping Point” и “Blink”. Разбира се, когато си имаш блог, можеш да правиш същите неща, особено ако не ти се налага да изкарваш пари с многочасов труд от друг вид ( нали ме споменаваш в молитвите си? ) ). Тук поклюкарствахме за българските блогъри, но ще си остане между нас.

Освен това, обичам да създавам. Ето защо много харесах филмчето. Казах си, че сигурно бих била добър архитект, не само защото имам обичайно изискваните таланти, но и защото ме интересува как ще се чувстват и ще функционират хората в проектираните от мен сгради; интересуват ме и материалите, детайлите, вътрешния дизайн, средата. Ако бях архитект, не бих си позволила да проектирам сграда без да съм много наясно с естеството на функциите й, с типа хора които се очаква да я използват, техните нужди и цели.

Харесаха ми думите на архитектът, който вероятно е проектирал сградата на ING Bank в Амстердам – сградите трябва да са friendly, т.е. дружелюбни и мили. Бих правила само такива.

Хареса ми и това, че в първите минути, Stewart каза истината за няколко некадърни сгради на прочути архитекти – като в приказката за новите дрехи на царя – хахахаха D

Може да не се втурна да уча архитектура, но е твърде възможно да работя заедно с архитект – да научавам всичко което е нужно да се знае за мястото, функциите и обитателите и да запознавам с него архитекта. С Теодора си бяхме говорили за това преди 4 години, когато боядисвахме сегашната ми кухня, но сега тя порасна и е толкова заета ( Има време )

На архитектурата и още нещо е посветен един от първите ми текстове в този блог. Това показва, че интересът ми е траен и задълбочен и ще изгледам останалите серии P и ще пиша още.

Коментари са забранени.