Задължителната музика

Преди няколко дни початихме за кратко с Митака, който подготвяше домашната си по музика и беше доста притеснен. Задачата му беше да слуша някакво грегорианско песнопение и с помощта на нотния текст да се ориентира и да разпознае четирите му гласа.

Беше успял да хване само два от тях и се чувстваше фрустриран. Митакът познава нотите, но няма много практика, така че все още не може да изпее непозната мелодия по нотен текст. Ако можеше, може би щеше да му е по-лесно да разпознае и останалите гласове, тъй като щеше съзнателно да потърси мелодията. Нали съм хитра като стадо лисици, веднага му предложих cheat mode – да намери някое онлайн софтуерче, с помощта на което да изсвири мелодията ;)

Тъй като обичам да си говоря с Митака за неща, които все още са му непознати, а на мен съвсем малко познати, като да речем познанието без участието на рационалния ум, и тъй като той учи в любимия ми колеж, заедно с любимия ми поет, реших да напиша нещо за изучаването на музика – нещо, което да убеди хората, че си струва да бъде задължителна част от образованието и да помогна на Митака да не се чувства тъп.

Все още, обаче не съм готова с Апологията на музиката, защото искам да се получи много, много хубава, а още не ми е бистро в главата. Ето защо каня всички професионалисти и аматьори, любители и мразители на музиката тук на разговор на тема:

ЗА И ПРОТИВ ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО ИЗУЧАВАНЕ НА МУЗИКА

Добра идея ли е дори музикалните инвалиди не само да изучават теория и история на музиката, ами и да практикуват? Защо? Какъв е смисълът?

Веднага се сещам за двама професионални музиканти: Графа и Муниконтин, една певица-кекерица, една красиво мислеща и пишеща нова блогърка, която носи музиката в кръвта и душата си, както и Музата, която онзи ден ми каза:

Информацията не е знание.
Знанието не е мъдрост.
Мъдростта не е истина.
Истината не е красота.
Красотата не е любов.
Любовта не е музика.
Музиката е най-доброто.

Хайде, помaгайте! А аз в това време ще подготвя представяне на начина по който в любимия ми колеж се изучава музика (задължително от всички) и ще се опитам да оправдая тази практика. Което пък има връзка с изучаването на природни науки в НГДЕК ;)

Коментари са забранени.