Сготвих бакла

fava beans

fava beans

Не съм голям фен на сестра си, но понякога правя дребни неща за нея, понеже съм с добро сърце. Един ден ми се обади да ме пита откъде съм си купила нахут, и за да я зарадвам минах през пазара да й купя. Веселият дядо продаваше и бакла, така че взех по един пакет за двете. Вчера видях доста симпатично изглеждаща бакла в “Кауфланд” – равномерно дребна и кафява и си купих (половин килце за около 70 ст.), а като се прибрах, реших да сготвя ранородната по размер и цвят, която бях купила срещу 2 лв за половин килце от дядото. Нахутът още си чака реда.

Накиснах я снощес (докато готвех нещо като дроб-сърма) и днес беше доста набъбнала. Реших да я обеля, понеже ципите бяха доста дебели. И така зрънце по зрънце, за по-малко от час бях готова. Съвсем малко ме боли левият палец.

Оказа се, че белената бакла (не че знам за другата, понеже за пръв път готвя такова нещо) се вари светкавично. Не мога да кажа за колко време – докато се помотах на компютъра и отидох да я нагледам, вече беше кипнала и превърнала в крем-супа без помощта на пасатор.

Запържих лук с червен пипер и зехтин. Добавих бял пипер (може и черен), млян кимион и джоджен.

Стана толкова прекрасно, че цял следобед ядох – купичка по купичка. Има вкус на фасул, но е по-фин. Струва ми се, че нямам газове.

Сега варя кестени (Георги, ако се видим утре ще ти донеса, не плачи), а по-късно смятам да готвя отново …

Арабската кухня управлява!

Коментари са забранени.