За Google бомбата срещу правителството и пушилките

Вчера влезнах за малко във Facebook и видях, че мой приятел се е включил в групата „SEO срещу правителството“, която призовава да сложим в блоговете си ( и други места) линкове, които да водят към сайта на правителството, а думата върху която да кликнем да е тази, която най-точно описва отношението ни към управлението на това правителство. Според създателя на групата думичката е „провал“.

Резултатът от подобни действия би довел ( вече доведе) до това, когато в Google напишем „провал“, първият резултат да бъде сайтът на правителството. Зададох си два въпроса: 1. Дали управлението на това правителство е точно провал? и 2. Какъв е смисълът от тази кампания?

Тъй като въпросният ми приятел е човек, когото уважавам много и чиито мнения ценя, до когото бих се допитала преди да се включа в инициатива, свързана по някакъв начин с политиката, се замислих в какво точно се проявява провалът на правителството. Тъй като в последните години не следя политическия живот, а идват избори, реших че бих могла да пусна допитвания в блога си, за да направя по-информиран избор след няколко месеца.

Тази сутрин открих в пощата си писмо (изпратено в 2.29 следобед вчера) от един от редакторите на „Дневник“, Мария Петрова, която ме кани да споделя мнението си във връзка с Google бомбата на сайта на правителството. Доколкото мога да разчета по адресите, струва ми се, че писмото е изпратено и на Петър Стойков, Огнян Младенов, Еленко Еленков, Докера, Пейо Попов, Нели Огнянова и Богомил Шопов и Николай Бачийски – всички в ролите на изтъкнати блогъри.

Закъсняла съм с отговора до „Дневник“, но мога да отговоря тук.

1. Дали управлението на това правителство е точно провал?

Не знам. Точно затова смятам да се допитам до вас и разчитам на конкретни отговори. Иначе … струва ми се, че преди избори винаги се вдига подобна пушилка. Досега не се е случвало да изпратим което и да е правителство с фанфари. Освен това, винаги съм смятала, че едно правителство не може да направи твърде много неща против волята на народа, защото по този начин би извършило политическо самоубийство. Така че винаги се вземат популистки решения, за които плащаме по-късно. Вземат се и непопулярни, но пък вредни решения, защото никой не се противопоставя.

Сега някои ще се удивят на късогледството ми и ще попитат не съм ли чула за скорошните протести. На това ще отговоря, че когато някой протестира, той не непременно има основание да го прави, а и когато има основание, не винаги избира най-добрата форма. Мнението ми за последните протести могат да се видят тук.

Ето защо тази сутрин питах друг мой приятел, до когото винаги се допитвам преди да проява политическа активност. Той каза:

ми то няма нужда да го следиш политическия живот. минаха 4 години, и някой реши, че е време да прави пушек. убиха 1 момче в студентски град. това провокира протест. на протеста имаше гамени (същите като убийците), които предизвикаха размирици. едва тогава се формулираха исканията на протестиращите – оставка на министъра на вътрешните работи, защото полицията била била гамените. няма такова нещо като провал на правителствотоми според мен прекаляват с истерията. има за какво да са недоволни хората – накупиха недвижими имоти по надути цени, а казваха, че формулите на финансистите за оценка на инвестицията са смешни и цените им няма да падат. сега изплащат кредити, които поскъпват за имоти, които поевтиняват… кофти е, ама провалът е личен, а не – национален, държавен, правителствен, министерски и пр.

Какво мислите вие? Очаквам конкретни отговори.

2. Какъв е смисълът от Google бомбата?

Всичко започнало от публикацията на Юнуз, в която той обяснява некадърността на правителствения сайт, благодарение на която търсачките не ни пращат към негови части, в които бихме открили нужната ни информация. Съгласна съм, че некадърността на създателите на сайта не снема отговорността от правителството което е възложило сайта. Отдавна съм забелязала, че повечето сайтове на местната, регионалната и централната власт и свързаните с тях агенции и подобни са безполезни; писала съм писма на някои от тях, но това не доведе до промени. Ако Google бомба е начинът да ги направят по-добри, нека бъде. Ще поживеем и ще видим резултатът в тази насока от тази бомба.

Поставена в контекста на наближаващи избори, обаче, тази инициатива ми намирисва леко и на желание да се привлече внимание и да се спечели популярност като се експлоатира недоволството на гражданите. Думичката „Провал“ може да покрие целия спектър от недоволство, така че всеки би могъл да подкрепи инициатива с подобно име само защото има проблеми, чиито корени е най-лесно да открие в лошото държавно управление – обичайният заподозрян за всичките ни неудачи. На това му казвам вдигане на пушилка, а в пушилката се губи яснотата. Аз пък искам повече яснота, за да направя по-добър избор.

Ето защо предпочитам повече ясни и смислени обяснения, подкрепени с факти и по-малко бомби, които хвърлят прах в очите ми.

А какво мислите вие?

Коментирайте тук

Коментари са забранени.