Моите предизборни обещания

Вчера прекарах 2 часа у родителите ми. Говорихме за политика. Разнищихме сините, червените, герберите, кафявите и др. Прибрах се уморена и ми стана лошо. Реших да сложа край на политическата си активност за този сезон.

Не вярвам, че на света има политическа сила, която сама или в коалиция да е в състояние да превърне едно парче земя в райска градина. Дори и ако се състои от човеколюбиви безкористни гении и мъдреци. Дори и в такъв случай, голяма част от населението ще се състои от средно и нискоинтелигентни егоисти, част от които са мързеливи. Ще изтече доста вода докато се променят мнозинствата. А не мен ми остава да живея не повече от половиин век.

Ще продължа по старому, дори и ако дойдат на власт фашистите:

Ще спазвам някои закони, а други ще нарушавам, като всеки път си давам сметка за мотивите си и последствията.

Ще продължа да търся Истината и да споделям малките си открития.

Ще се старая да върша добре нещата, с които се захващам.

Ще подписвам петиции и ще се включвам в демонстрации само в краен случай. Когато ми изглежда изкусително да настоявам някой друг (например Държавата) да свърши нещо, ще си задам въпроса дали лично бих се ангажирала с него. Ако отговорът е “не”, то тогава нещото или не е толкова важно (следователно не е нужно да настоявам за него), или аз не разполагам със знания, умения и време за да помогна. Ако е вярно първото, ще си мълча. Ако е вярно второто, ще подкрепя с петиция / демонстрация / дарение, но само ако виждам в това действие потенциал за промяна.

Ще пестя ресурс откъм символични действия, за да има за реални такива. Предпочитам, например, да отделя часове, за да обясня на някого какъв е проблемът, вместо да се утеша, че с един подпис или разходка допринасям за решаването му.

В неделя ще гласувам за Синята коалиция и Соломон Паси. И ще стискам палци да спрем фашистите.

Коментирай в истинския блог

Коментари са забранени.