И костенурката е хора

Преди няколко дни писах, че лактивизмът може да направи нещастни майки, които искат да кърмят. Някои читатели като че решиха, че с този текст обиждам Бу и Василена, които отделят значителна част от времето си за да просвещават по въпроса за кърменето.  Някой ме поправи, че лактивистите не казват еди-какво си, така че текстът ми не се опира на действителността.

След това писах за това, че напоследък все повече хора влагат единствено негативен смисъл в думичките „комерсиален” и „бренд”, а не е задължително тези две неща да са въплътеното зло. В резултат на това някои читатели се впуснаха да ми обясняват колко е невалидна позицията ми и да ми цитират дефиниции и примери.

Приемам въпросните позиции за валидни , тъй като се опират на реален житейски опит на коментиращите, както и да реалните техни вярвания … точно както моите позиции се опират на моя опит и вярвания. Е, как е възможно и моите и техните позиции да са валидни ако са различни? Ето така: понякога една позиция включва в себе си другата, като частен случай или мини-тенденция. Друг път, пък, и двете позиции отразяват мини-тенденции, и т.н.

Ако си даваме сметка за тези неща, ще приемаме всяка позиция и опит за валидни. Така ще научаваме повече за другите хора и за света като цяло, ще разширяваме перспективата си и дори може да започнем да забелязваме съществуването на другите.

Всичко това ме подсети за една симпатична малка книжчица, която си купих преди време, но още не съм прочела докрай, за да си позволя да пиша ревю. Тя е издание на КАПИТАЛ и се казва „Пътеводител 2020”, с автор Мила Минева. Тя описва различни български микротрендове – Интернет пристрастените, неженените с деца, ведрите старчета, щастливите продавачки и т.н. – все явления, които някои от нас могат на бърза ръка да отрекат, в зависимост от собствения си опит с компютърно неграмотните, киселите старчета и продавачки и т.н.

Тази книжка, пък, от своя страна, е вдъхновена от книгата Microtrends на Майкъл Пен, която би било хубаво да прочета и аз.

Вашият коментар

Коментари са забранени.