Провинциално за София

Много пъти съм чувала хора да казват „София е най-голямото село”, „София не е за живеене” и т.н. Признавам на всеки правото на лош вкус, но ще споделя, че намирам тези изказвания за толкова клиширани и глупави, колкото и изказванията на софиянците, които смятат, че трябва да се забрани заселването на провинциалисти в София.

Вярно е, че в София може да има интензивен трафик и мръсен въздух, но е вярно и това, че живеейки далече от София, в средноголям град с големи претенции, години наред  не съм си позволявала да отварям част от прозорците си заради шум и мръсен въздух. Вярно е и това, че на доста места в града ми е ужасно трудно да пресичам … на зебра, както и да се влача в задръствания в 10 сутринта. Но не затова ми е думата.

Напоследък във Фейсбук непрекъснато се появяват снимки от пешеходната Шишман, от разни креативни събития в паркове, пък дори и протести – все неща, които хората в София си правят сами … като общност.

А ние тук, в Хасково … ние си имаме Кмет. Ако нещо се случва в този град, за хубаво или лошо, се свързва с неговата личност.  А всичко останало зависи от това колко пари има всеки от нас, за да се спасява поединично.

Не, не, не съм аз човекът, който ще гради общност в този град. Не и аз, която с неохота приемам покани от хасковлии във Фейсбук (освен ако не са ми ученици) и ограничавам достъпа им до стената в профила, която не знам адресите на местните новинарски сайтове.

Това няма нищо общо с удобството да живея в този град и поради тази причина да го предпочитам пред София.

Ето малко връзки – за тези, които може да не са чули:

повече текст

повече картинки

Вашият коментар

Коментари са забранени.